MedWatch

Kåre Schultz og Lars Fruergaard har det stærkeste brand blandt alle danske topchefer

Ifølge en ny undersøgelse fra medieanalysefirmaet Infomedia, så er Tevas Kåre Schultz og Novo Nordisks Lars Fruergaard Jørgensen de to topchefer, der har det stærkeste brand i Danmark.

Kåre Schultz er nummer ét på medieanalysefirmaet Infomedias rangliste over danske topchefer med det bedste ry og omdømme. Foto: /ritzau/Ida Munch

Life science-cheferne Kåre Schultz og Lars Fruergaard Jørgensen står med det stærkeste brand blandt topchefer i alle industrier i Danmark.

Det skriver erhvervsmediet Finans.dk.

Medieanalysefirmaet Infomedia har bedømt danske topchefers omdømme og brand ud fra 2500 artikler i medierne samt en bedømmelse fra et panel bestående af erhvervsjournalister og pressechefer.

Nummer ét på listen blev Kåre Schultz, der sidste år skiftede sin stilling som topchef i Lundbeck ud med stillingen som topchef i israelske Teva.

Nummer to på listen blev Lars Fruergaard Jørgensen, der i begyndelsen af sidste år overtog stillingen som topchef i Novo Nordisk fra Lars Rebien Sørensen.

Selskabernes image smitter af

Ifølge Jesper Højberg Christensen, der er stifter og formand for virksomheden Advice Ledelses- og Kommunikationsrådgivning, så er de to life science-chefers topplaceringer også et udtryk for, at Novo Nordisk og Lundbeck har et godt ry i dansk erhvervsliv.

"Det kan godt være, at de måler topcheferne. Men sandheden er, at de i endnu højere grad måler selskabernes image, for de to ting er jo ikke til at skille ad. Sådan er det bare," siger Jesper Højberg Christensen.

Resten af top-5 udgøres af Henrik Poulsen, adm. direktør i Ørsted, Mads Nipper, adm. direktør i Grundfos og Anders Dam, adm. direktør i Jyske Bank.

Teva taber 100 mia. kr. i Kåre Schultz' første årsregnskab

Fruergaard: Salget af nyt lægemiddelhåb skal passere 1 mia i år

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier