MedWatch

Novos superkombi mod diabetes ramt af fransk rabatræs

Sanofis rabatstrategi har ramt Novos salg af Xultophy på det amerikanske marked, hvor Novos produkt er langt efter konkurrenten, hvad angår salg.

Foto: Ritzau Scanpix/Liselotte Sabroe

Novo Nordisk satsning på kombinationsmidlet Xultophy er ikke gået, som den danske insulinudvikler kunne have håbet. For den franske ærkerival Sanofi har lagt sig i front på det amerikanske marked med store prisnedslag, der kan indløses med særlige rabatkuponer. Det skriver Berlingske.

Sanofis strategi har sat Novo i en klemme, da Xultophy bygger på en kombination af det danske firmas to store væksthåb, Tresiba og Victoza. Hvis Novo går med til at sætte prisen ned på Xultophy, vil det samtidig ramme de to trækheste individuelt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier