MedWatch

Novo Nordisk skruer op for tv-annoncering og går med i tv-serie

Medicinalselskabet har øget sine udgifter til tv-annoncering i USA og har desuden været med til at planlægge og skrive manuskript til et afsnit af amerikansk tv-serie.

Niels Hougaard/Polfoto/Arkiv
Foto: /ritzau/Niels Hougaard

Medicinalselskabet Novo Nordisk brugte i fjerde kvartal af 2017 omkring 308 mio. kr. på tv-annoncering for diabetsmidlet Victoza i USA, og det er væsentligt over niveauer for tidligere år.

Det skriver Børsen. Ud over det forstørrede annoncebudget på tv har Novo Nordisk også brugt energi på at være involveret i både planlægning og manuskript til et afsnit af komedieserie "Black-ish", der sendes på kanalen ABC.

Afsnittet, som løb over skærmen i december, indeholdt ifølge Børsen ikke omtale af Novo Nordisks produkter, men "handlede mere om symptomer og vigtigheden i at tage sin medicin på den rigtige måde," skriver Børsen.

Victoza fik i august 2017 de amerikanske sundhedsmyndigheders godkendelse til at inkludere nedsættelse af risikoen for hjertekarsygdomme på præparatets indlægsseddel i USA.

Det er bl.a. for at gøre opmærksom på det, at Novo Nordisk har skruet op for marketingbudgettet, skriver Børsen.

Novo har brugt en kvart milliard på Victoza-reklamer på to måneder

Novo bruger 140 mio på tv-reklamer i USA

 

Forsiden lige nu

Immunterapi fra Roche øger overlevelsen hos patienter med brystkræft

Immunterapien Tecentriq fra Roche har for første gang nogensinde kunnet fremvise effekt i behandlingen af patienter med såkaldt triple-negativ brystkræft. De nye studieresultater giver et fingerpeg om immunterapiens mulige potentiale som en forebyggende behandling til patienter med tidlig brystkræft, vurderer overlæge.

Lundbeck vil slå konkurrenter med data om seksuel sundhed

Med accept fra de amerikanske lægemiddelmyndigheder må Lundbeck nu benytte sin antidepressiv Trintellix’ positive effekter på seksuel sundhed i markedsføringen, og det kan give en god konkurrencefordel, mener forskningsdirektør.

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier