MedWatch

Novo Nordisk skruer op for tv-annoncering og går med i tv-serie

Medicinalselskabet har øget sine udgifter til tv-annoncering i USA og har desuden været med til at planlægge og skrive manuskript til et afsnit af amerikansk tv-serie.

Medicinalselskabet Novo Nordisk brugte i fjerde kvartal af 2017 omkring 308 mio. kr. på tv-annoncering for diabetsmidlet Victoza i USA, og det er væsentligt over niveauer for tidligere år.

Det skriver Børsen. Ud over det forstørrede annoncebudget på tv har Novo Nordisk også brugt energi på at være involveret i både planlægning og manuskript til et afsnit af komedieserie "Black-ish", der sendes på kanalen ABC.

Afsnittet, som løb over skærmen i december, indeholdt ifølge Børsen ikke omtale af Novo Nordisks produkter, men "handlede mere om symptomer og vigtigheden i at tage sin medicin på den rigtige måde," skriver Børsen.

Victoza fik i august 2017 de amerikanske sundhedsmyndigheders godkendelse til at inkludere nedsættelse af risikoen for hjertekarsygdomme på præparatets indlægsseddel i USA.

Det er bl.a. for at gøre opmærksom på det, at Novo Nordisk har skruet op for marketingbudgettet, skriver Børsen.

Novo har brugt en kvart milliard på Victoza-reklamer på to måneder

Novo bruger 140 mio på tv-reklamer i USA

 

Forsiden lige nu

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier