MedWatch

Lundbeck vil fordoble omsætningen i Kina

Lundbeck presses af patentudløb, og løsningen på kvalerne skal findes i Kina, hvor det danske selskab med sit nygodkendte depressionsmiddel Brintellix i ryggen vil fordoble salget i 2025. Det siger den nye kommercielle chef Jakob Tolstrup til Børsen.

Foto: Lundbeck

Det danske medicinalselskab Lundbeck har store forventninger til det kinesiske marked, hvor man går efter at fordoble sin omsætning inden for en overskuelig årrække.

Det skriver Børsen.

"Der er et enormt vækstpotentiale i Kina, så vi investerer relativt meget, fordi vi regner med, at vi kan nå op på 2 mia. kr. i salg i Kina i 2025. Det er målet," siger Jakob Tolstrup til avisen.

Han er for nyligt blevet gjort til koncerndirektør med ansvar for forretningsudvikling globalt og alle kommercielle aktiviteter uden for Nordamerika i CNS-koncernen i forbindelse med den ledelsesrokade, som tidligere topchef Kåre Schultz' afgang medførte.

Sidste år omsatte Lundbeck for blot 800 mio. kr. i det store asiatiske land, men nye godkendelser i Kina af depressionsmidlet Brintellix og Parkinsons-medicinen Azilect skal hjælpe salget på vej.

Samtidig vil man inden for et par år øge sin salgsstyrke i landet fra 300 til 400 medarbejdere for at opfylde ambitionerne, afslører Jakob Tolstrup.

Lundbeck kunne da også godt bruge det kommercielle løft, som succes i Kina ville bibringe, i en tid hvor man står med ledelsesmæssige udfordringer, lurende patentudløb og en aktiekurs, som er dykket markant, siden Kåre Schultz annoncerede sit skifte til israelske Teva.

Lundbecks nye kommercielle konge: "Jeg har aldrig rigtig troet på idéen om en specifik karriereplanlægning" 

Lundbeck konstituerer finansdirektør som topchef efter Schultz 

Lundbeck-formand om direktørjagt: Vi søger både globalt og indenfor landets grænser 

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier