MedWatch

NASH er den nye honningkrukke, som medicinalindustrien sværmer om

Lokket af et fuldstændig uopdyrket marked flokkes medicinalselskaberne til fedtlever-sygdommen NASH. Med i kapløbet er både Novo Nordisk og Sanofi, som udnytter eksisterende midler, men som også kaster penge i ny forskning og i potentielt nye aftaler.

Foto: Colourbox

Der er ganske få sygdomsområder i dag, som er ligeså hypet af medicinalindustrien som fedtlever – eller nærmere bestemt ikke-alkoholisk steatohepatitis (NASH).

Sygdommen har skabt et enormt kapløb og investeringsvillighed blandt den globale farma- og biotekindustri, som smider millioner og atter millioner efter potentielle nye behandlingsmuligheder. Blandt disse selskaber er Novo Nordisk og Sanofi.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier