MedWatch

Novo bruger 140 mio på tv-reklamer i USA

I den seneste måned har Novo Nordisk brugt mere end 140 mio. kr. på tv-reklamer i USA. Det er det tredjestørste beløb blandt medicinalselskaberne i USA.

Foto: /Ritzau/Torben Åndahl/

I august fik Novo Nordisks GLP-1-analog Victoza udvidet sin indlægsseddel med data for, at midlet reducerer risikoen for hjerte-kar-sygdomme.

Det har nu fået medicinalkoncernen til at skrue op for virksomhedens forbrug af tv-reklamer i USA.

Det skriver Børsen.

I den seneste måned brugte Novo 140 mio. kr. på tv-reklamer for Victoza, hvilket gør Novo til det selskab, der har det tredjestørste reklameforbrug blandt medicinalvirksomheder i USA.

Novo Nordisk bekræfter overfor Børsen, at kampagnen løber hen over skærmen for at gøre opmærksom på Victozas evne til at reducere risikoen for hjertekarsygdomme, men vil ikke kommentere budgettet på reklamerne yderligere.

"Vi har i det seneste år haft fokus på at reducere vores omkostninger netop for at frigøre midler til salgsfremmende initiativer, hvilket dette er et godt eksempel på," skriver Novo Nordisks presseafdeling til Børsen.

Forøgelsen af reklamekronerne på 175 pct. i oktober har båret frugt for Novo Nordisk, da lægemidlet har øget andelen af de nye receptudskrivninger i USA, skriver avisen.

 Skuespiller skal hjælpe Novo med at få flere diabetikere i behandling

 FDA giver rekordfå smæk for vildledende markedsføring

 Novo rokerer stort i USA - 185 job nedlægges, men erstattes af andre 

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier