Medicinalselskaberne har brug for kinesiske partnere

En vicepræsident for Merck mener, at de store medicinalvirksomheder er nødt til at tænke i partnerskaber frem for traditionelle outsourcing-modeller, når det gælder det kinesiske marked. Andre industripersoner bakker op om strategien.
Foto: Novo Nordisk / PR
Foto: Novo Nordisk / PR
oversat af Martin Havtorn Petersen

I takt med at de store medicinalselskaber forsøger at bryde ind på det spirende medicinmarked i Kina, indser virksomhederne også, at de ikke bare kan komme anstigende med deres amerikansk-godkendte lægemidler og forvente, at den røde løber bliver rullet ud. Det skriver FierceCRO.

Ved den nyligt afholdte J.P. Morgan Healthcare konference forklarede Cuong Viet Do, Executive Vice President for Merck, at Kina er meget mere kompliceret end andre markeder, og virksomhederne derfor er nødt til at tænke anderledes.

I stedet for at arbejde med en traditionel outsourcing-model, opdager flere og flere af de store medicinalvirksomheder, at det er nødvendigt, at samarbejde med kinesiske partnere, hvis man vil klare sig i landet, siger han ifølge FierceCRO og tilføjer:

”Det er tit bedre at få et stykke af en stor kage end at få det hele af en meget lille kage.”

Læs hele artiklen fra FierceCRO her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også