MedWatch

Medicinalselskaberne har brug for kinesiske partnere

En vicepræsident for Merck mener, at de store medicinalvirksomheder er nødt til at tænke i partnerskaber frem for traditionelle outsourcing-modeller, når det gælder det kinesiske marked. Andre industripersoner bakker op om strategien.

Foto: Novo Nordisk / PR

I takt med at de store medicinalselskaber forsøger at bryde ind på det spirende medicinmarked i Kina, indser virksomhederne også, at de ikke bare kan komme anstigende med deres amerikansk-godkendte lægemidler og forvente, at den røde løber bliver rullet ud. Det skriver FierceCRO.

Ved den nyligt afholdte J.P. Morgan Healthcare konference forklarede Cuong Viet Do, Executive Vice President for Merck, at Kina er meget mere kompliceret end andre markeder, og virksomhederne derfor er nødt til at tænke anderledes.

I stedet for at arbejde med en traditionel outsourcing-model, opdager flere og flere af de store medicinalvirksomheder, at det er nødvendigt, at samarbejde med kinesiske partnere, hvis man vil klare sig i landet, siger han ifølge FierceCRO og tilføjer:

”Det er tit bedre at få et stykke af en stor kage end at få det hele af en meget lille kage.”

Læs hele artiklen fra FierceCRO her.

Mere fra MedWatch

Analytikere ser købere til GN men tvivler på et salg

Med en lav værdiansættelse, en høj strukturel værdi og ingen dominerende aktionærer giver det god mening, hvis internationale kapitalfonde og industrielle spillere lige nu lurer på at købe høre- og lydkoncernen GN Store Nord, mener to analytikere, men om det reelt kommer til at ske, tvivler de dog på.

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier