MedWatch

Medicinalselskaberne har brug for kinesiske partnere

En vicepræsident for Merck mener, at de store medicinalvirksomheder er nødt til at tænke i partnerskaber frem for traditionelle outsourcing-modeller, når det gælder det kinesiske marked. Andre industripersoner bakker op om strategien.

Foto: Novo Nordisk / PR

I takt med at de store medicinalselskaber forsøger at bryde ind på det spirende medicinmarked i Kina, indser virksomhederne også, at de ikke bare kan komme anstigende med deres amerikansk-godkendte lægemidler og forvente, at den røde løber bliver rullet ud. Det skriver FierceCRO.

Ved den nyligt afholdte J.P. Morgan Healthcare konference forklarede Cuong Viet Do, Executive Vice President for Merck, at Kina er meget mere kompliceret end andre markeder, og virksomhederne derfor er nødt til at tænke anderledes.

I stedet for at arbejde med en traditionel outsourcing-model, opdager flere og flere af de store medicinalvirksomheder, at det er nødvendigt, at samarbejde med kinesiske partnere, hvis man vil klare sig i landet, siger han ifølge FierceCRO og tilføjer:

”Det er tit bedre at få et stykke af en stor kage end at få det hele af en meget lille kage.”

Læs hele artiklen fra FierceCRO her.

Mere fra MedWatch

Her er de vigtigste nyheder fra MedWatch i uge 38

Ugen bød på en milliardkontrakt til Bavarian Nordic, mens Novo Nordisk forventer at sende et ugentligt insullin på markedet inden længe. Medicinrobotter skal erstatte manglende medarbejdere i sundhedsvæsenet. Gik du glip af noget?

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier