MedWatch

Analyse: Ét spørgsmål fylder mest i vælgernes bevidsthed – kan life science-branchen levere svarene?

Valgkampen kommer på et gunstigt tidspunkt for danske life science-virksomheder. Industrien har en sjældent stærk platform til at præge fremtidens sundhedsvæsen.

Adm. direktør i Novo Nordisk Lars Fruergaard Jørgensen er en af de life science-topchefer, der har engageret sig at præge samfundsudviklingen i den seneste valgperiode – som her på Marienborg til et møde om S-regeringens klimapartnerskaber med erhvervslivet. | Foto: Niels Christian Vilmann/Ritzau Scanpix

Statsminister Mette Frederiksen (S) har skudt gang i en valgkamp, hvor krig, krise og klima vil stå højt på dagsordenen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

FDA godkender booster-vacciner til babyer

Sundhedsmyndighederne i USA har godkendt Modernas og Pfizer/Biontechs coronavaccine, der er rettet mod børn helt ned til seks måneders alderen til brug som booster.

Expres2ion-boss deltog i klinisk forsøg for at fremme vaccine

Når Bent U. Frandsen, adm. direktør i biotekselskabet Expres2ion, forleden lod sig stikke i armen som frivillig i Bavarian Nordics fase 3-forsøg med en mulig coronavaccine handler det dels om videnskabelig nysgerrighed men især om firma-personlige økonomiske interesser, fortæller direktøren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier