MedWatch

Analytiker: Nyt GN-høreapparat passer med fokus på detailkæder

Der er meget interessant i det nye trådløse høreapparat, som GN lancerer mandag. Det mener en analytiker fra Alm. Brand Markets, som bider mærke i det større fokus på detailkæder, særligt i USA, hvor ny lovgivning lægger op til ændringer i salget.

GN Hearings nye trådløse produkt Resound Linx 3D har funktioner, der gør, at det passer godt med GN's fokus på salg af høreapparater i detailsektoren.

Analytiker ved Alm. Brand Markets Michael Friis Jørgensen bider nemlig særligt mærke i Resound Linx 3D's mulighed for "remote fitting".

"Det er en rigtig interessant produktlancering. Alle tillægsordene er der, men GN flytter samtidig fokus over på audiologer og store supermarkeder, der køber høreapparaterne, frem for slutbrugeren," siger han til Ritzau Finans.

Remote fitting er en cloudbaseret løsning, der skal sikre, at brugerne kan få opdateret hele høreapparatets software via internettet - og altså uden at skulle besøge høreklinikken igen. Som det er nu, vender brugerne gennemsnitligt tilbage til audiologen fire til syv gange for at få justeret på høreapparatets indstillinger.

"Det viser netop, at GN's store kunder er detail-supermarkeder, der har en stor interesse i, at kunderne ikke kommer tilbage med deres høreapparater i så stor udstrækning, og at audiologerne kan bruge mindre tid og kan remote fitte," bemærker Michael Friis Jørgensen.

"Det passer rigtig godt ind i GN's strategi, og det er et stærkt træk, der bør styrke dem i det her hurtigt voksende segment," forsætter han.

Modsvar på amerikansk lovgivning

Han peger også på, at der er i USA er tiltag, der kan munde ud i, at høreapparater ikke længere skal godkendes, men kan handles over disken som eksempelvis briller.

"Det vil stille enorme krav til høreapparater, men med GN's remote fitting vil brugerne i fremtiden selv kunne tilpasse høreapparatet via cloud. Hvis man vil sælge "over the counter", så er det vigtigt, at man har en teknologi, der kan støtte det, og der er GN nogle af de første, der har et produkt, der har et modsvar til den lovgivning," mener analytikeren fra Alm. Brand Markets.

Høreapparatbranchen har haft store udfordringer med produkter, der bliver afleveret tilbage, men en teknologi som GN's kan være med til begrænse antallet af apparater, der ryger retur, hvis salg af høreapparater over disken bliver en realitet, mener Michael Friis Jørgensen.

Resound Linx 3D vil være tilgængeligt fra maj, mens det i november også bliver lanceret hos den offentlige amerikanske salgskanal Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner.

GN Hearing klar med nyt trådløst topprodukt

ATP langer ud efter GN-ledelsen

GN tager markedsandele i USA igen

Forsiden lige nu

Svensk Novo-selskab går tilbage på både top- og bundlinje

Både omsætning og indtjening er faldet i tredje kvartal for det svenske medicinalselskab Orexo, som Novo Holdings ejer en fjerdedel af. Selskabet styrer dog fortsat mod et nyt år med plus på bundlinjen, og der er lagt i ovnen til et endnu bedre 2018.

Johnson & Johnson indgår hepatitis-alliance

Den amerikanske medicinalkoncern Johnson & Johnson har indgået en samarbejdsaftale med et lille biotekselskab omkring hepatitis B og potentielt også en række andre infektionssygdomme.

Seneste Medico & Rehab

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier