Hos danske Coloplast har man planer om en relancering af sit stomiprodukt Sensura Mio Convex. De nye markedsføringskræfter skal tilføres efter knas i produktionslinjen, som har gjort, at selskabet ikke kunne følge med efterspørgslen. Adm. direktør Lars Rasmussen ønsker dog endnu ikke at sætte tal på, hvor mange flere Sensura-produkter, selskabet regner med at kunne sælge.

Det skriver Børsen.

Sensura Mio Convex tilhører den særlige konveks-produkttype, og det er det første af sin slags, som har kliniske beviser for, at det kan stoppe lækager. Netop lækager er et signifikant problem for patienter, der bruger stomi, fordi de kan skabe dyre følgeskader som eksempelvis hudproblemer. Konveksmarkedet udgør omkring 30 pct. af det globale stomimarked, men Coloplast har historisk haft en lavere markedsandel.   

"Det er et fantastisk segment at komme ind i med så stærke produkter. Det er også et segment der er interessant, for værdien af denne type produkter er større end andre produkter i mange markeder, fordi konveksprodukter er skabt til patienter, som har problemer med lækage," siger Lars Rasmussen, adm. direktør i Coloplast.

Efter planen vil selskabet være i stand til at følge med efterspørgslen fra udgangen af marts, hvilket skyldes en opgradering af Coloplasts maskinpark. Det er en melding som vækker interesse hos analytikerkredse, da konveks-produkterne er mere komplicerede og værdifulde for stomi-virksomhederne.

  3D får Coloplasts produkter hurtigere på markedet  

  Coloplast forventer større vækst i USA

  Coloplast-topchef sælger ud af beholdning