MedWatch

Widex-topchef: Vi skal være langt bedre til markedsføring

Der er stadig plads til forbedring hos Widex, når det kommer til markedsføringen af dets produkter, og derfor skal der lægges endnu flere kræfter i promoveringen af selskabets nye produkt Widex Beyond.

En af de helt store opgaver for Widex i forbindelse med selskabets lancering af det nye trådløse produkt Widex Beyond er at sælge budskabet til kunderne.

Og det er noget, som Widex er blevet langt bedre til over de seneste år, men hvor der også fortsat kan læres mere og sættes flere kræfter ind.

For netop markedsføringen af et nyt produkt er meget afgørende for, hvor bredt i markedet, det kan komme ud.

"Det er noget, som vi historisk set ikke har brugt nok energi på. Vi skal kunne omsætte alle de tekniske specifikationer, som vi laver undersøgelser på, til noget, som kunderne kan forstå," siger Jørgen Jensen, der er adm. direktør hos Widex, til Ritzau Finans.

"Vi lærte meget af Unique-lanceringen, så vi kan sikre, at det er det samme, der sker på globalt plan - og at det sker til tiden," fortsætter han.

Samtidig med større fokus og en stribe gode erfaringer fra udrulningen af det nuværende topprodukt, Widex Unique, forsøger det privatejede danske selskab nu også at komme endnu tættere på de slutbrugere, det gerne vil henvende sig til.

"Vi er også blevet meget mere aggressive i forhold til fokus på det image, vi gerne vil sende ud med produktet. Og det er noget aktivt. At man for eksempel kan streame direkte, når man er ude at løbe eller lignende," siger Jørgen Jensen.

Widex Beyond rammer markedet den 1. december. Produktet blev præsenteret onsdag på den årlige messe hos Europäische Union der Hörgeräteakustiker (EUHA) i Hannover i Tyskland.

Nyt Widex-produkt skal hjælpe til markedsandele hos veteranerne

Widex satser på at ramme bredere end rivaler med ny lancering

Widex lancerer nyt trådløst produkt på EUHA-messe

Forsiden lige nu

”Jeg har altid haft købmandsgenet i mig"

Karrierevejen: Trods et tidligt karriereønske om at blive chauffør i den lokale bogbus er Pernille Hyldgaard nu havnet hos Coloplast i marketingafdelingen som director of consumer marketing & activation efter job hos blandt andre B&O og Royal Copenhagen. Hendes bedste karriereråd er at tage det roligt. Så skal tingene nok komme.

Amplifon vil sælge produkter under eget navn i 2018

Italienske Amplifon, verdens største forhandler af høreapparater, vil have produkter under eget navn, og arbejder nu sammen med tre af verdens største høreapparatkoncerner om at lave produkter til Amplifons portefølje. (Opdateret 10.50)

Seneste Medico & Rehab

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier