MedWatch

Biocare Copenhagen satser igen på USA

Den danske biotekvirksomhed Biocare Copenhagen genoptager nu planerne om ekspansion på det amerikanske marked, efter at Donald Trumps varslede planer om indgreb i det amerikanske sundhedssystem tilsyneladende ikke har fået den effekt, man frygtede de ville få.

Biocare Copenhagen var i november sidste år klar til at indtage USA, men med Donald Trump som kommende præsident, frygtede selskabet for kommende handelsmure, og planerne blev lagt på is.

Det er imidlertid ikke lykkedes den amerikanske præsident til fulde at få trumfet sine handelsmure igennem, regulere markedspriserne og indført love om at beskatte udenlandsk produktion i stedet for indenrigsproduktion, sådan som han ellers fremturede med op til, under og efter sin indtrædelse.

Derfor tog Biocare Copenhagen i sommer ekspansionsplanerne frem fra skuffen, og det har allerede ført til to partnerskaber og en forventning om, at USA vil udgøre 20 pct. af salget i 2017.

Det skriver Børsen tirsdag.

”Efter trekvart år med Trump i Det Hvide Hus har vi med stor tilfredshed konstateret, at verdens mægtigste mand er relativt magtesløs med hensyn til at få gennemført sine politiske mål,” siger Søren B. Thomsen, adm. direktør og medejer af Biocare Copenhagen til avisen.

Biocare Copenhagen udvikler og sælger såkaldte probiotika, der er mælkesyrebakterier, som virker på fordøjelsen og immunforsvaret. Det globale marked for kosttilskud af den slags har en tocifret milliardværdi og vokser med 15 pct. årligt.

BioCare Copenhagen ejes af forskerparken Borean Innovation, Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser samt Jesper Gantzel og hans partner Søren Thomsen.

Biocare skal sælge bakteriestammer gennem koreansk TV-shop

Biocare går for alvor globalt

Bakteriestammer fra Riget går globalt

Dansk selskab mangedobler forretningen

Nystartet firma dyrker videre på hospitals-bakterier

Forsiden lige nu

”Jeg har altid haft købmandsgenet i mig"

Karrierevejen: Trods et tidligt karriereønske om at blive chauffør i den lokale bogbus er Pernille Hyldgaard nu havnet hos Coloplast i marketingafdelingen som director of consumer marketing & activation efter job hos blandt andre B&O og Royal Copenhagen. Hendes bedste karriereråd er at tage det roligt. Så skal tingene nok komme.

Amplifon vil sælge produkter under eget navn i 2018

Italienske Amplifon, verdens største forhandler af høreapparater, vil have produkter under eget navn, og arbejder nu sammen med tre af verdens største høreapparatkoncerner om at lave produkter til Amplifons portefølje. (Opdateret 10.50)

Seneste Medicinal & Biotek

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier