MedWatch

Novo-rival: Prispresset i USA er kommet for at blive

Det amerikanske insulinmarked er forandret for evigt, mener Novo Nordisks franske ærkerival Sanofi.

De internationale diabetesgiganter, herunder danske Novo Nordisk, har de seneste år mærket et stigende pres på priserne på insulinen i USA. Det pres kommer ikke til at blive lindret fremadrettet, forventer den franske diabeteskæmpe Sanofi, skriver Børsen.

"Jeg mener, at prispres er her for at blive. Det hedder konkurrence, og vi skal ikke frygte det. Prisen er ikke faldet, men rabatterne er steget, og det høje niveau for rabatter vil ikke gå væk," siger Stefan Oelrich, der er Sanofis diabetesboss, ved en pressebegivenhed i Frankfurt ifølge Børsen.

Sanofi er den globale koncern, der er hårdest ramt af prispres på diabetesmarkedet. Den franske koncern står for verdens mest omsættende insulin Lantus, som den amerikanske medicinalkoncern Eli Lilly for nylig lancerede en biosimilær version af.

Diabetesgiganternes nye jagtmarker: Følgesygdommene

Forsiden lige nu

”Jeg har altid haft købmandsgenet i mig"

Karrierevejen: Trods et tidligt karriereønske om at blive chauffør i den lokale bogbus er Pernille Hyldgaard nu havnet hos Coloplast i marketingafdelingen som director of consumer marketing & activation efter job hos blandt andre B&O og Royal Copenhagen. Hendes bedste karriereråd er at tage det roligt. Så skal tingene nok komme.

Amplifon vil sælge produkter under eget navn i 2018

Italienske Amplifon, verdens største forhandler af høreapparater, vil have produkter under eget navn, og arbejder nu sammen med tre af verdens største høreapparatkoncerner om at lave produkter til Amplifons portefølje. (Opdateret 10.50)

Seneste Medicinal & Biotek

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier