Selvom Novo Nordisk har oplevet markant faldende markedsværdi, blandt andet efter en fejllæsning af det amerikanske marked, er organisationen ikke i krise. Det fortæller Lars Fruergaard Jørgensen, adm. direktør i Novo Nordisk, til Berlingske Business.

"Vi står over for nogle store udfordringer. Vi er ikke en virksomhed, der er truet på sin eksistens, vi leverede 38 milliarder i overskud sidste år, men det er rigtig vigtigt, at vi får foretaget tilpasninger, og at vi begynder at drive virksomheden på en anden måde, hvis vi vil have succes i de markeder, vi har, og at udvikler de produkter, vi skal leve af i fremtiden," siger Lars fruergaard Jørgensen til Berlingske Business.

Han vandt posten som Novo Nordisks topchef efter Lars Rebien Sørensen over Jakob Riis, der havde haft ansvaret for det amerikanske marked. I marts valgte Jakob Riis at forlade Novo Nordisk for i stedet at blive topchef i Falck.

Men ifølge Lars Fruergaard Jørgensen var der ikke tale om en kappestrid mellem de to, da det handler mere om opgaverne end titlen.

Novo taber (stadig) kvindelige ledere inden toppen

Fruergaard: Vi skal være bedre til at tilpasse os

Fruergaard: Samarbejde er nødvendigt for at løse prisproblem i USA