MedWatch

Lanceringen af Tresiba slår Sanofis Toujeo

Nye amerikanske recepttal indikerer, at Tresiba har fået en langt stærkere start i USA, end det rivaliserende produkt fra Sanofi, Toujeo, fik for ni måneder siden.

Novo Nordisks nye langtidsvirkende insulin, Tresiba, er kommet bedre fra start på det amerikanske marked, end den franske rival Sanofi gjorde, da selskabet lancerede sit konkurrerende middel Toujeo omkring ni måneder tidligere. Det indikerer recepttal ifølge Bloomberg Intelligences medicinalanalytiker, Sam Fazeli.

Tresiba stod på 12.644 recepter i februar, hvilket var anden måned på markedet efter lanceringen. I maj sidste år - to måneder efter lanceringen - var det tilsvarende recepttal for Toujeo 10.424, noterer Bloomberg.

Lanceringen af Tresiba har dog ikke rykket markedsandele. Sanofis andel af markedet for langtidsvirkende insulinanaloger var uændret på 75 pct. i februar. Det er fortsat Sanofis supersællert Lantus, der står på langt de fleste recepter.

Novo Nordisks Tresiba og Levemir sidder på de resterende 25 pct. af det amerikanske marked for langtidsvirkende insulinanaloger.

Forsiden lige nu

Svensk Novo-selskab går tilbage på både top- og bundlinje

Både omsætning og indtjening er faldet i tredje kvartal for det svenske medicinalselskab Orexo, som Novo Holdings ejer en fjerdedel af. Selskabet styrer dog fortsat mod et nyt år med plus på bundlinjen, og der er lagt i ovnen til et endnu bedre 2018.

Seneste Medicinal & Biotek

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier