MedWatch

Takeda vil være digital leder på sundhedsområdet

Japanske Takeda satser på at blive mere globale og vil samtidig fokusere mere på digitale løsninger

Det er målet, at den japanske medicinalkoncern, der arbejder med sygdomme som kræft og diabetes, skal være digital leder på sundhedsområdet i 2025. Det siger Bruno Villetelle, Takedas digitale chef til britiske Business Insider.

Der er endnu ikke meldt nogle aftaler ud, men det 230 år gamle selskab undersøger i øjeblikket mulighederne for at indgå partnerskaber med ledende teknologiske selskaber som Google, Apple og IBM Watson.

Bruno Villetelles vision er, at man kan blive sit eget helbreds adm. direktør, og selv aktivt tage hånd om at monitorere sit eget helbred. I hvert fald til en vis grad.

”Når man taler om digital sundhed i vores industri, handler det oftest om websider og apps, men det er vores synspunkt, at det går meget videre end det,” siger Bruno Villetelle til Business Insider.

Ingen specifikke løsninger

Den digitale chef vil ikke pege på specifikke teknologier eller løsninger, men siger at en tilgang kunne være at bygge digitale virksomheder, som kan understøtte virksomhedens lægemidler.

En anden mulighed er at bruge den information, der er tilgængelig i fitnessure og andre monitoreringsredskaber til forskning og udvikling.

Takeda køber fabrik og indgår samarbejde med Lundbeck-selskab

AstraZeneca køber respiratorisk forretning fra Takeda

Takeda og Teva opretter japansk generika-selskab

Forsiden lige nu

MedWatch-indeks: Endnu en tung uge for biotekaktierne

Nedturen ser ud til at fortsætte for de danske biotekaktier, som alle oplevede kursfald i uge 47. Novo Nordisk ender for en efterhånden sjælden gangs skyld på toppen i MedWatch-indekset, efter at have givet markedet tiltro til fremtiden på sin kapitalmarkedsdag.

Seneste Medicinal & Biotek

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier